..anti-aging

Něco málo o základních pravidlech anti-aging.

Toto povídání jsem si vypůjčila od dámy, které si nesmírně vážím a která je prezidentkou asociace medicíny proti stárnutí a primářkou klinky A2C, certifikované anti -aging specialistky, paní doktroky Moniky Golkové

 

Základní Pravidla

Co život zkracuje

Kouření
Obezita
Vysoký krevní tlak
Nezaměstnanost
Život bez partnera

Co může život prodloužit

Hlídejte si váhu
Nespěchejte do důchodu
Dbejte na skladbu jídelníčku
Sportujte
Alkohol jen s mírou
Snažte se nestresovat
Nekuřte

 
  • Silná vůle a odhodlání, odvaha a umění stárnout
    Psychika je velice důležitou součástí našeho života. Může nás ovlivnit pozitivně, ale mít také negativní vliv. Nastává otázka, do jaké míry je naše psychika ovlivnitelná geneticky a co ovlivňuje prostředí kolem nás. Značnou roli sehrávají také hormony. Hormony silné vůle jsou např. růstový hormon, testosteron a estrogeny.
  • Schopnost adaptability
    k různým problémům, životním ztrátám, fyzické i mentální alteraci. V životě nás potkává mnoho nečekaných událostí, problémů a změn. Musíme se s nimi umět vyrovnat, překonat je. Ideální je, aby nás posunuly někam dál a výš. Platí pravidlo: Co Tě nezabije, to Tě posílí.
  • Stálá fyzická aktivita
    Osmiletá studie prokázala přímou souvislost mezi fyzickou aktivitou a dlouhověkostí. A proto si dopřejte alespoň 30 minut rychlé chůze denně, která vám pomůže ke zdraví a dlouhověkosti.
  • Odbourání extrémního stresu a úzkosti
    Psychologický stres zvyšuje oxidativní stres a zkracuje telomery (koncové části chromozomů, které určují délku našeho života). Prožívání extrémního stresu zkracuje telomery až o délku odpovídající jedné dekádě života. Každý výbuch vzteku zkracuje život až o jeden a půl hodiny.
  • Vysoké hladiny neurohormonů
    Lepší schopnost vypořádat se se stresem je také závislá na hladinách neurohormonů. Ve srovnávací studii u žen dožívajících se sta a více let byly hladiny neurohormonů dvakrát vyšší než hladiny u skupiny 70letých žen.
  • Dobré mentální funkce, vyšší inteligence a kontinuální vzdělávání
    Mozková aktivita je také stimulována dostatkem hormonů štítné žlázy, zejména T3, které jsou nazývány hormony inteligence. Studie prokázaly velice nízkou hladinu autoprotilátek proti štítné žláze u stoletých.
  • Sociální kontakty
    Častější sociální kontakty zvyšují dlouhověkost. Lidé dlouho žijící jsou často obklopeni rodinou, přáteli a vyhledávají společnost.
  • Pravidelná sexuální aktivita má také souvislost s dlouhověkostí
    Tato však byla studována zatím jen na krysách.
  • Úzký vztah s rodinou
    Manželství všeobecně prodlužuje život, nicméně ženatí muži jsou na tom lépe a žijí o něco déle než vdané ženy.
  • Pocit svobody a víra
    Proto je svoboda tak velice důležitá a lidé za ni bojovali již od nepaměti.
  • Vyvážený poměr práce a odpočinku
    Pracovní aktivita je důležitá, protože nás stimuluje. Důležitý je ale také odpočinek. Pokud nedokážete odpočívat, kontaktujte specialistu.
  • Dobrá balance spánku
    Zajišťuje dostatečnou produkci melatoninu, našeho přirozeného silného antioxidantu.
  • Láska a vztahy
    Láska stimuluje mozkové funkce, činnost neurotransmiterů a zvyšuje vyplavování sexuálních hormonů. Láska, tužby a požitky mají velký význam pro redukci stresu a upevňování zdraví. Objetí a dotyky stimulují produkci hormonu oxytocinu. Tento hormon významně působí na hladkou svalovinu těla a také nám pomáhá navozovat příjemné pocity. Jeho vyplavování působí také na naše cévy a ovlivňuje tak zdraví kardiovaskulárního systému.

…tak tohle je tentokrát o UMĚNÍ STÁRNOUT…jsem přesvědčená, že správný přístup ke stárnutí, je dokonalé umělecké dílo.

Co Vy na to ???